Friday, July 30, 2010

ikhlaskan hatiku



ikhlaskah hati ini jika hanya diluaran sahaja kita menguntum senyum, tetapi jauh di sudut hati kita mencebik tanda tidak menyenangi apa yang dilihat..itu tandanya kita tidak ikhlas dalam memberikan secebis senyuman kepada seseorang..adakalanya ketika bertemu dengan individu yang kurang menitikberatkan keperibadiannya dalam hal-hal tertentu, saya dengan mudahnya menghukum individu tersebut. walaupun pada luarannya saya akan tersenyum, namun didalam hati ada sedikit perasaan kurang senang terhadap individu tersebut..

aduhai..sukarnya untuk mengikhlaskan hati dalam menjalinkan ukhuwah sesama manusia..
ya Allah sesungguhnya berjuang dijalanmu adalah sesuatu yang amat mencabar keikhlasan hati ini..saya selalu mengatakan bahawa dalam setiap apa yang dilakukan perlulah bertunjangkan kesabaran dan juga keikhlasan..kini Allah hanya ingin menguji saya dengan sejauh manakah keikhlasan saya dalam perjuangan meraih cinta-Nya..

ya Allah..semoga perjuangan ku untuk meraih cinta-Mu adalah keikhlasan dan ketulusan yang tidak memandang pangkat, darjat dan kedudukan manusia..

UKHUWAH........ Terlalu indah diungkapkan dan terlalu manis pabila dihiasi dengan kasih sayang kejujuran dan keikhlasan...

aminnn...

No comments:

Post a Comment