Friday, September 3, 2010

tip dan panduan temuduga 1


bismillahirrahmanirahim..assalamualaikum..

tinggal berapa bulan sahaja lagi saya akan menghabiskan semester terakhir di bumi bertuah Tanjung Malim ini..untuk semester lapan nanti saya akan menjalani latihan praktikal di Selangor..cepatnya masa berlalu..sayunya hati ini untuk meninggalkan UPSI yang saya cintai..

setelah abis praktikal nanti saya akan berhadapan dengan cabaran " temuduga " untuk menjadi cikgu.. jadi untuk kali ini saya ingin berkongsi kepada sahabat-sahabat tentang semua perkara yang berkaitan dengan temuduga. tips ini amat berkesan dan semoga kita semua berjaya menghada[pi temuduga dengan jayanga..amin..

SEBELUM TEMUDUGA

PERSEDIAAN AWAL

a) selidik profil syarikat/ jabatan, jawatan atai bidang tugas yang dipohon

b) kenalpasti etika pakaian di tempat kerja

c) ulangkaji hardskill

d) membuat persediaan berkaitan soalan yang mungkin ditanya

e) kenalpasti lokasi temuduga

f) sediakan sijil-sijil asal beserta salinanya dan resume

g) pastikan sijil-sijil disusun mengikut keutamaan

h) cuba dapatkan nama/ gelaran panel temuduga


p/s persediaan semasa temuduga akan disambung untuk entri yang seterusnya...
semoga ada manfaat..

No comments:

Post a Comment