Saturday, February 8, 2014

kecantikan mu itu perlu kamu simpan duhai wanita.....

Bismillahirrahmanirrahim.... assalamualaikum sahabat yang dikasihi kerana Allah..


awak... hei awak... awak lah wanita yang cantik dan ayu...
awak cantik... jadi simpanlah baik-baik kecantikan awak tu.. 
tak perlu tayang-tayang bagai..
post kat facebook dengan aurat terbuka..
apa nak tunjuk kat seluruh dunia ke???
siap cakap " hai hari ni tengoklah muka saya tanpa makeup"........... ( apa tujuan post macam tu ???)

wekkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!
kalaulah awak sedar..........
betapa awak meletakkan diri awak di tahap yang paling bawah sekali...
tayang rambut, muka yang cantik, leher yang putih, peha yang gebu...
hei awak.. leher dan peha ayam pon kalau kita nak kita kena beli....
ni leher dan peha awak tu boleh tengok freeeeeeeeeee lagi....

leher wanita itu sesuatu yang lelaki suka lihat...
apatah lagi bila kita berkulit putih.
cuba tengok leher lelaki....
kita rasa biasa je...tak tergoda pon..
tapi lain pula bila lelaki melihat leher perempuan..
sedangkan pakai tudung pon kita tak boleh pakai tudung yang jarang.....
apatah lagi tak pakai tudung... buka sana buka sini...
tayang sana .. tayang sini...

kadang-kadang aku pelik...
dimana suamimu... tidak terasa cemburu ke kecantikan isterinya dilihat lelaki lain...
Allah inikah sifat-sifat lelaki akhir zaman di malaysia ni???
Allahurabbi... sedih rasa bila mengenangkan...
dayus nama tu wahai adam kerana biarkan isterimu tak menutup aurat...

Ya Allah.. aku mohon kepadamu..
agar Engkau pertemukan aku dengan lelaki yuang benar- benar berada di landasanMu...
biarlah sebuah perkahwinan itu membawa seribu rahmat dan keberkatan...
aku tidak ingin perkahwinan itu membuatkanku semakin jauh dariMu

duhai kawan.. insan yang pernah kukenali...
aku tahu seperti mana dirimu...
hanya mampu doakan untukmu...
agar dirimu diberi hidayah serta petunjuk....
agar dirimu berubah... menutup aurat serta maruah suamimu...

nasihatku.. simpanlah kecantikanmu itu untuk yang berhak...
tutup rapi-rapi.. hanya untuk yang halal... untuk sauamimu...
kawan.. aku sayang kamu kerana Allah.......




No comments:

Post a Comment