Thursday, April 17, 2014

awak nampak besarlah...

situasi 1

akak kerani : suzila... awak nampak besar lah.. sebab saya rasa tudung awak ni besar dan labuh sangat... betul x,? ( dia bertanya dgn kawan sebelah dia )..

aku : berikan senyuman yang paling manis... dalam hati.. x per lah kak.. sy pakai tudung besar dan labuh ni sebab nak tutup dada saya.. saya bukan ustazah n bukan juga orang yang baik2... tapi saya nak ikut perintah Allah.. dan sy takut balasan allah.. ( cakap dlm hati je)...

situasi 2

berjalan -jalan dgn family time hujung minggu.. melintas kedai jual alat2 mekap..

abah : uda... pergi lah beli bedak dan krim muka... abah tengok muka kau ni pucat je... cuba tengok yanti tu ( adik aku )... berseri je muka dia pakai bedak..

aku : x nak lah abah... alah.. buat apa nak bermekap ni.. biasa2 je cukuplah...


situasi 3

emak : uda.. janganlah asyik pakai jubah.. mak tengok kau selalu pakai jubah je.. pakai jubah nampak gemok la..sekali - kali pakai la blouse dgn seluar.. orang rendah elok pakai seluar.. baru nampak tinggi sikit... 

aku.. x nak lah mak... memang selesa pakai jubah besar2 dan tudung macam ni.. perempuan elok pakai jubah.. x elok pakai seluar.. sebolehnya elak.


situasi 4..

kakak : uda.. kau janganlah pakai tudung macam ni...  sekali - kali pakai lah tudung berfesyen sikit...  kalau orang tengok.. macam orang tua je...

aku : aku x pandai lah nak belit n putar tudung macam ni lah... nak buat macam mana.. aku memang selesa pakai tudung macam ni..


kesimpulannya... aku selesa begini.. berbaju besar2.. bertudung besar2.. ye... aku selesa.. terima kasih kerana menegurku.. aku tahu kalian menyayangiku.. terima ksih.. tetapi.. ini lah diriku.. terima aku apa adanya...

No comments:

Post a Comment