Saturday, July 31, 2010

bahagia itu bila membahagiakan

assalamualaikum..

bismillahirrahmanirrahim..

syukur alhamdulilah kepada Allah s.w.t yang telah memberikan kekuatan kepada diri ini untuk sentiasa memperbaiki diri. alhamdulilah Allah sentiasa menggerakkan hati ini untuk pergi ke majlis-majlis ilmu..syukur padaMu ya Rabb..banyak sungguh program yang bermanfaat yang dapat saya hadiri. semalam ada perbincangan tentang buku 'cinta di langit Gaza' travelog aktivitis kemanusiaan yang ditulis oleh ustaz Riduan Mohamad Nor. seronok mendengar ceramahnya yang bersemangat dan membuatkan saya turut bersemangat..alhamdulilah..Allahhuakbar...



alhamdulilah..baru menghabiskan bab 1..memang bagus buku ini, membantu kita untuk memahami keadaan sebenarnya keadaan di sana..pagi ini pula ada bengkel pengurusan ibadah solat..marilah semua sahabat, kita pergi ambil ilmu untuk pagi ini..moga ada kelapangan untuk pergi..insyaAllah..


p/s hidup ini terasa amat bahagia bila kita membahagiakan insan di sekeliling kita..
hidup ini akan terasa begitu sukar bila bahagia itu tidak hadir dalam diri, mengapa mudahnya mengecewakan hati insan di sekeliling kita?? bahagiakan mereka, anda juga pasti bahagia..

aminn...

2 comments: